פרסום בדחיפה VS פרסום במשיכה

בעולם הפרסום באינטרנט קיימות שתי גישות עיקריות לפרסום: פרסום במשיכה ופרסום בדחיפה.

פרסום במשיכה

המשמעות של פרסום במשיכה היא שמודעת הפרסום תופיע רק לאחר שהגולש מבצע פעולה אקטיבית. כך לדוגמה הגולש רשם מושג מסויים בשורת החיפוש וגוגל "הזריק" לעמוד מודעה המתאימה לחיפוש לביטוי. אם מישהו יחפש  בגוגל "מומחה לפייסבוק" סביר להניח שמודעות ממומנות של מומחי פייסבוק יופיעו לפני רשימת התוצאות האורגניות ולאחריהן.

פרסום בדחיפה

הפרסום בדחיפה למעשה "נדחף" לעמוד מבלי שהגולש ביצע פעולה כלשהי. . באתר Ynet לדוגמא, מוצגות בפני הקוראים מודעות מוגים שונים ללא קשר לרמת העניין שלהם. ביטוח רכב לצד הצעה אטרקטיבית בתחום הסלולר.

פרסום מוטה

פרסום בדחיפה על פי סיטואציה מסויימת כמו לדוגמה, פרסום אתר היכרויות במדור "יחסים" באחד מעיתוני האינטרנט  מכונה פרסום מוטה. פרסום זה עשוי להופיע הן על פי תוכן העמוד, הן על פי הסטורייית הגלישה של הגולש, לפי כללים דמוגרפיים (גיל ומגדר), רימרקטינג (מודעה "שרצה" אחרי הגולש) ועוד.

מה יותר שווה?

פרסום במשיכה מוצא את קהל היעד כאשר הוא מעוניין בנושא מסויים, כלומר, הוא צריך, הוא מחפש, הוא מקבל תוצאות על פי החיפוש ומודעות הפרסום הרלוונטיות מופיעות לנגד עיניו. הסיכוי להמרה (כשהגולש יקליק על המודעה, יועבר לעמוד הנחיתה ושם יבצע את הפעולה שהוא אמור לבצע) הוא גבוה יחסית ולכן פרסום במשיכה נחשב לפרסום הטוב ביותר.

אז למה בכל זאת כדאי לבצע פרסום בדחיפה?

  1. אין מספיק חיפושים – במקרה של מוצר/שירות חדשים שאין עליהם מספיק חיפושים או שמא מדובר בשוק לא ידוע
  2. לקוחות שטרם הגיע לשלב החיפוש, כלומר טרם הגיעו לשלב יצירת הביקושים.
  3. כאשר החברה מעוניינת במיתוג/מיצוב
  4. פרסום במשיכה הוא פרסום טקסטואלי, פרסום בדחיפה יכול להיות בנוסף לטקסט, מודעות תמונה, או וידיאו
  5. פרסום באתרים גדולים במחיר יחסית נמוך מבלי צורך לסגור את העסקה עם הפורטל אופליין"

מה יותר יקר?

נניח כי בשתי האופציות העיקריות, פרסום במשיכה ופרסום בדחיפה, עלות הפרסום זהה. אם יש מספיק נפח חיפושים, הרי שברור ומובן כי הפרסום בדחיפה יקר יותר מאחר והסיכוי להמרה גבוה יותר בפרסום במשיכה

האם יש הבדל באופן ניסוחי המודעות

בפרסום במשיכה הגולש מחפש מוצר מסוים ואנחנו צריכים לשכנע אותו בכמה מילים מדוע המוצר שלנו הוא המתאים לו ביותר. לעומת זאת בפרסום בדחיפה, אנו צריכים לשכנע את הגולש קודם כל לצרוך את המוצר ורק אחר כך לבחור אותנו.

כך לדוגמא, אם מדובר בצימר רומנטי בצפון, הרי שבפרסום במשיכה נדגיש כי הצימר שלנו הוא הטוב ביותר כאשר מדובר על צימרים רומנטיים בצפון הארץ בעוד שבפרסום בדחיפה נצטרך קודם כל לשכנע אתכם לבחור בצימר רומנטי בצפון ולאחר שבחרתם בקונספט נדגיש כי הצימר שלנו הוא גם ממוקם במקום הטוב ביותר, גם הוא משרה אווירה רומנטית ובכלל הוא יהווה את ההזמנה הטובה ביותר.

האם גוגל הוא פרסום במשיכה או בדחיפה?

גוגל כיום מציע מספר אפיקי פרסום: פרסום ברשת החיפוש כלומר במנוע החיפוש עצמו הוא פרסום במשיכה. פרסום ברשת הדיספליי (GDN) – רשת הכוללת אתרים ובלוגים של גוגל ושל אחרים המעוניינים בהכנסה נוספת מפרסום ומטמיעים את מערכת הפרסום של גוגל בתוכם הוא פרסום בדחיפה אם כי לרוב יהיה זה פרסום מוטה בדחיפה.

יש לציין כי ג'ימייל, יוטיוב, בלוגר ושאר מוצרי גוגל משתייכים אף הם  לרשת זו. ופרסום באפיק זה הינו פרסום בדחיפה כעיקרון, אך ברור שבעל מקצוע היודע לפרסם ברשת זו יטרגט את הפרסומת לקהילה המתאימה.

איזה סוג פרסום פייסבוק מציע?

פייסבוק אינו מציע בינתיים פרסום במשיכה אלא רק פרסום בדחיפה. יחד עם זאת פייסבוק מציע כלים ואפשרויות לכוון את הפרסום על פי מאפיינים דמוגרפים, הסטוריית חיפוש, רימרקטינג ואף חברות בקבוצות מסויימות

מאת: אבישי פרוינד, מרצה ומומחה לשיווק ב- Google וברשתות חברתיות. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים ופרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי.

השאר תגובה





03-6443777