כמה מרוויח מעצב פנים?

אחד הפרמטרים שצעירים וצעירות בוחנים, לפני שהם מחליטים לאיזה תחום לימודים להירשם, הוא ללא ספק פרמטר השכר. אף צעיר וצעירה לא רוצים ללמוד מקצוע שלא יספק להם פרנסה או יספק להם פרנסה עם שכר נמוך בצידה. הם מחפשים מקצוע שיהיה מעניין, מאתגר, מקצוע שאפשר להתפתח בו, אך כזה שגם יספק להם הכנסה יפה בצידו.

אחד התחומים הפופולאריים ביותר ללימודים בשנים האחרונות, ללא צל של ספק הוא תחום עיצוב פנים. מדובר על עיצוב בתים,דירות, משרדים, חנויות וכל מבנה אחר, פרטי, מסחרי, עסקי או ציבורי. עיצוב פנים הפך להיות תחום מאוד מקובל ואהוב אצל צעירים וצעירות רבים, הן בזכות העובדה שהוא מקבל חשיפה גדולה בתקשורת והן בזכות העובדה שהוא יכול לייצר הכנסה משמעותית.

איך מודדים הכנסה של מעצב פנים?

מעצב פנים, מעצם היותו בעל מקצוע בשוק החופשי יכול לקבוע את עלות העסקתו ללא הגבלות. כמובן שאם הוא שכיר במשרד, אז הסכום שהוא יקבל נקבע על פי תנאים מסוימים, בהתאם לחוזה העבודה שלו. אך אם הוא עצמאי, אזי שהוא יקבע בעצמו את עלות העסקתו על פי הפרויקט שהוא מתבקש לבצע. הוא יגיש הצעת מחיר, והלקוח יחליט האם לשכור את שירותיו או לא.

הכנסה של מעצב פנים נקבעת, כמו במקרים רבים אחרים, על פי היצע וביקוש. מאחר ויש לא מעט מעצבי פנים בשוק, אז לעיתים קשה לקבוע סכומים שיהיו גבוהים מאלו הקיימים בשוק, מצד שני, מעצב פנים שנחשב איכותי, מקורי ונחשב למבוקש, סביר להניח שהוא יוכל לקבוע סכומים גבוהים יותר מאשר מעצבי פנים אחרים.

ההכנסה של מעצב פנים נקבעת על פי פרמטרים שונים. יש מי שבוחר לקבוע את הסכום שהוא גובה על פי שעות העבודה שהוא מספק ללקוח, בין אם מדובר על שעות עבודה בפועל, כלומר במבנה, ובין אם מדובר על שעות עבודה כלליות (כולל פנייה לספקים, עבודה על רכישת חומרים ועוד). יש מעצבים שיקבעו את הסכום שהם גובים גם על פי השם והמוניטין שלהם, בלי קשר למשך הזמן שישקיעו בפרויקט.

כמה יכול להרוויח מעצב פנים?

חשוב לזכור, לא רק שכל מעצב פנים גובה סכום אחר, אלא שיש הבדל בין מעצב שמתמחה עיצוב בדירות או בתים פרטיים לבין מעצב שמתמחה בעיצוב מבנים שלמים, בוודאי מבנים תעשייתיים ואחרים. מעבר לכך, מעצב פנים ותיק ומנוסה, סביר להניח, שהוא יגבה סכום הרבה יורת רציני ומשמעותי מאשר מעצב פנים צעיר שזה עתה התחיל את דרכו.

הסכומים עליהם אנחנו מדברים, נעים בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים לפרויקט. אין סכום אחיד, שכן כל פרויקט מתומחר אחרת. הוא תלוי בפרמטרים שונים, כולל שעות עבודה, מיקום, חומרים, אופי העיצוב, סוג העבודה שנדרשת מהמעצב ועוד שורה ארוכה של פרמטרים נוספים.

השאר תגובה





03-6443777