אבטחת מידע לעסקים – מדוע חשוב לדעת מה זה

אחד הנושאים הכי מדוברים היום בעולם האינטרנט, הסייבר ובחיבור שלו לעולם העסקים, הוא כל מה שקשור לאבטחת מידע. אנחנו יכולים למצוא בתקשורת לא מעט ידיעות ודיווחים, מצד אחד על ניסיונות אינסופיים, מוצלחים יותר או פחות, של גורמים שונים לעשות מתקפות סייבר על בתי עסק ולפרוץ אל המחשבים שלהם, ומצד שני, חברות אשר יוצרות תוכנות שנועדו להגן על המידע שלהם.

הנושא של אבטחת מידע הפך להיות מאוד משמעותי עם השנים, מאחר וכל תהליך העבודה או לפחות רובו, נעשה דרך האינטרנט, דרך כלים ממוחשבים, ועל כן, האיומים בתחום זה כלפי בתי עסק, גדולים וקטנים, אפילו כלפי חברות בינלאומיות או ממשלתיות, הפכו להיות מאוד משמעותיים ורציניים. כאן נכנסת לתמונה המשמעות של אבטחת מידע לעסקים.

מה זו אבטחת מידע לעסקים ומי יכול לעזור לנו בכך

בדיוק כפי שיש אבטחת עסקים במובן של אזעקות, סורגים, דלתות ביטחון ועוד, קרי אבטחה פיזית לעסק, כך היום יש מנגנונים שנועדו לאפשר אבטחה למחשבים ולמידע של העסק. צריך לומר, הנושא של אבטחת מידע הוא לא חדש, במשך שנים רבות עוד לפני עידן האינטרנט זה החל, כל הנושא של אבטחת מידע בקרב מנהלים ועובדים מחשש שהם ייחשפו אותו בפני גורמים לא מורשים.

השינוי שחל בשנים האחרונות נובע לכל מה שקשור להיבטים של אבטחת מידע באינטרנט, שרתים חיצוניים ופנימיים ועוד. מאחר וחלק לא מבוטל מתהליך ההתנהלות של בתי העסק מתנהל היום דרך מחשבים ורשת האינטרנט, אזי שחייבים להקפיד על אבטחה בנקודות אלו. לכן, אנחנו יכולים לראות חברות רבות משקיעות הרבה מאוד כסף ומאמץ בכך.

אותן חברות מספקות כלים שונים, בין אם זה מבחינה אנושית, אנשי מקצוע שמדריכים את המנהלים והעובדים כיצד להתנהל, דואגים לפתח ולהטמיע מערכות אבטחת מידע ברשת, דואגים לבדוק מקרים של מתקפות סייבר ולהתמודד איתן ועוד. כמו כן, אותן חברות משקיעות הרבה מאוד משאבים בפיתוח חלקים לצורך אבטחה ברשת, בכל היבט אפשרי, מתוך כוונה להתמודד עם איומים וסכנות.

אילו כלים יכולים לעזור לנו

חשוב להבהיר, לא כל בית עסק צריך לקנות את המוצרים היוקרתיים ביותר ולא כל בית עסק צריך להשתמש בכל הכלים הקיימים בשוק. יחד עם זאת, בהתאם לסוג המידע וסוג העבודה שמבצעים, אפשר לדעת באילו כלים נכון להשתמש ואיזה חלק מהתקציב רצוי להפנות לצורך אבטחת מידע ברשת.

בין הכלים שאפשר למצוא יש web isolation שנועד לצורך הגנה על רשת האינטרנט, יש כלים שנועדו להגן על השרתים הפנימיים של העסק, יש לבחון חיבורים לשרתים וגורמים חיצוניים, לוודא שכל גורם חיצוני איתו עובדים דואג לספק אמצעי אבטחה ולעבוד עם האמצעים הכי חזקים שיש. יש להשתמש בחומת אש רצינית, להפעיל תוכנות אנטי וירוס עדכניות, אימות רב פקטורים וגיבויים מרובים.

השאר תגובה





03-6443777