כיצד להפוך לימודי קידום אתרים למקצוע

קורס קידום אתרים

מחפשים ללמוד קידום אתרים? יש כמה דברים שחשוב שתדעו.

תחום קידום האתרים בעולם נמצא בפריחה ובצמיחה מתמדת, ובישראל אמנם יש כבר אנשי מקצוע רבים אולם עדיין יש מקום לעוד מקדמי אתרים, וזאת מהסיבה הפשוטה שתעשיית הדיגיטלי, ובפרט אפיקי השיווק וקידום האתרים, ממשיכים לצמוח וכך גם הביקוש למקדמי אתרים טובים ואיכותיים.

בשנים האחרונות עשרות מוסדות לימודים מציעים לכם להיכנס לתחום הנחשק של קידום אתרים. חלק ממסיימי הקורסים השונים יבחרו לנסות את מזלם כעצמאיים, חלק מהם יבחרו לרכוש ניסיון מעשי בחברות קידום אתרים. אולם מי שטרם סיים את הקורס אלא נמצא בצומת דרכים שבה עליו לבחור מסלול בוודאי שואל את עצמו כיצד ניתן להפוך את כל הידע הנרכש למקצוע? מהם הקשיים הצפויים למי שלמד קידום אתרים בבואו להפוך את הידע המקצועי למקור הכנסה?

הקדמה

רשת האינטרנט היא המקום שבו הכל קורה. בה אנחנו מזמינים כרטיסים להופעות וסרטים, דרכה אנחנו מתקשרים עם חברים ובני משפחה, באמצעותה אנחנו מרחיבים את אופקינו ובזכותה אנו חיים בכפר גלובלי קטן. כולם נמצאים באינטרנט, ואם מישהו לא ברשת אז כאילו הוא לא קיים כלל.

במיוחד כאשר מדובר בזירה עסקית, האינטרנט הוא כלי רב עוצמה שיכול להיות ההבדל בין עסק מצליח לבין כשלון של ממש. אלא שכאשר יותר ויותר עסקים מצטרפים לרשת האינטרנט, הצפיפות בה עולה והתחרות בה גוברת – וזהו בדיוק המקום בו משתלבים אנשי קידום אתרים אורגני בגוגל: האנשים שתפקידם הוא לגרום לעסק אחד לבלוט על פני מתחריו.

קידום אתרים הוא תחום צעיר יחסית, אולם כזה שכבר עבר שינויים רבים וצפויים לו עוד שינויים בעתיד. ככל שהתחרות תלך ותגבר כך קידום האתרים ייעשה מורכב ומאתגר יותר, מה שהופך את התחום כולו לבעל פוטנציאל אדיר כמקצוע חיוני בהווה וכקריירה רווחית בעתיד.

רגע, מה זה בעצם קידום אתרים?

כשאנחנו רוצים למצוא דבר מה ברשת האינטרנט, אנחנו נוהגים להיכנס לגוגל או למנוע חיפוש אחר, להקליד מספר מילים (המכונות גם מחרוזת חיפוש, שאילתה או מילות מפתח) ולקבל בתוך כמה חלקיקי שניות רשימה של תוצאות חיפוש רלוונטיות למילים שחיפשנו. בדרך כלל מדובר במספר עמודי תוצאות כאלה, עשר תוצאות בכל עמוד, כאשר על פי שלל מחקרים שנערכו ברשת האינטרנט: התוצאות שזוכות למירב תשומת הלב של הגולשים הן אלה שמופיעות בעמוד הראשון של התוצאות, וככל שהמיקום שלהן באותו עמוד גבוה יותר כך גובר הסיכוי שהגולש ילחץ עליהן.

מטרתם של אנשי קידום האתרים היא לשפר ככל האפשר את מיקומו של אתר מסוים ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. בדרך כלל המטרה היא לכל הפחות להביא את האתר המקודם אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש ואז לשפר את מיקומו ככל האפשר בתוך העמוד הראשון. בהמשך, לאחר שהפוטנציאל כבר מוצה והאתר הגיע למקום הגבוה ביותר שאפשר, איש קידום האתרים אמור לוודא שהוא יישאר שם ולא ידרדר מטה, למשל בגלל פעילות מקבילה של איש קידום אתרים אחר מטעם אתר של עסק מתחרה.

על מנת להשיג את מטרותיו אלה, איש קידום האתרים משתמש במגוון טכניקות פעולה וכלים טכניים שאת כולם ניתן ללמוד במסגרת לימודי קידום ממומן בגוגל וקידום אתרים אורגני. בין היתר מבוצעת התאמה מרבית של האתר הקיים, על תכניו והקוד שמאחוריו, לכללים המוגדרים של גוגל, ובכך הוא מתאים באופן אופטימלי לאלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש המוביל בעולם; נערך מחקר מילות מפתח על מנת להבין באילו מילים כדאי להשקיע מאמץ ובאילו לא; נבנה פרופיל קישורים מגוון המוביל אל האתר המקודם משלל אתרים, קהילות, פורומים ורשתות חברתיות; נרכשים שטחי פרסום באתרים כגון גוגל ופייסבוק ובהם מופיעות מודעות פרסומיות המפנות אל האתר המדובר; וכן הלאה.

ראוי להדגיש שתחום קידום האתרים משתנה כל הזמן, אולם על מנת להשתנות יחד איתו יש להכיר את העקרונות הבסיסיים של קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני – והם אלה שנלמדים בקורס קידום אתרים.

כיצד תגדילו את סיכויי ההצלחה

אחד מן הגורמים המרכזיים שצריך להכיר בכל בחירה עסקית שאנו עושים הוא הקשיים הצפויים לעמוד בפנינו. בפרט בהקשר של קורסי קידום אתרים, לקשיים אלה יש ערך משמעותי שיכול להשפיע על ההצלחה העתידית:

כיצד לגייס לקוחות – במידה ובחרתם לעבוד כמקדמי אתרים עצמאיים, חשבו היטב כיצד אתם יכולים לגייס לקוחות. למשל, תופעה נלוזה אם כי נפוצה למדי בקרב יוצאי קורסים, היא פנייה ישירה ללקוחות והשמצת ספקים קודמים שעבדו איתם בעבר.

מודל ההתקשרות מול לקוחות – בין כל הלקוחות החדשים שתפגשו לאורך הדרך, יהיו גם כמה שההתקשרות מולם תהיה מעט יותר בעייתית: כימיה נמוכה, צריכת יותר שעות עבודה מהתשלום בפועל, עבודה שוחקת עם הזמן וכדומה. רצוי להכיר מראש את המודלים השונים להתקשרות מול לקוחות על מנת להסתייע בהם כאשר פוגשים לקוחות בעייתיים. פרידה, למשל, היא לא מילה גסה, שכן פרידה פשוטה מול לקוח בעייתי עשויה לשפר את המוטיבציה והאנרגיות שלכם ללקוחות הטובים באמת.

3 דברים שחייבים ללמוד בקורס

  1. שירות לקוחות – כאשר יש כל כך הרבה נותני שירותים דומים, ההבדל הופך להיות בדקויות. מתן שירות טוב ורווחי הוא דבר שצריך ללמוד גם כן, אחרת לקוחות יכולים לעזוב אתכם בגלל רמת השירות.
  2. חיוב לקוחות – יש מי שלא נעים להם לדבר על כסף, לא יודעים כיצד לתמחר את שירותיהם ואינם יודעים כיצד לגבות את המגיע להם מלקוח שאינו ממהר לשלם בעבור השירות. גם זה נושא שכדאי ללמוד באופן מסודר במסגרת קורס קידום אתרים.
  3. שימור לקוחות – אמנם שימור קשור לשירות או למודל התקשרות מול הלקוח, אך עדיין מדובר בנושא שעומד בפני עצמו: כיצד לשמר לקוח בעייתי? איך לשכנע לקוח איכותי ששווה לכם הרבה כסף להישאר איתכם ולא לעבור למקדם אתרים אחר?

לסיכום

קידום אתרים הוא מקצוע חיוני כבר כיום, ובעתיד סביר להניח שחשיבותו רק תגדל. לפיכך, מי שסיים ללמוד בקורס לקידום אתרים יוכל להשתלב בקלות יחסית בחברות המספקות שירותי קידום אתרים, ולחלופין להפוך למקדם אתרים עצמאי. בנוסף, קידום אתרים יכול להיות תחום משלים ומעשיר גם לאנשים בעלי מקצועות משיקים, כגון עורכי תוכן, כותבי תוכן, מנהלי שיווק, פרסומאים וכדומה.

בבואכם ללמוד קידום אתרים, כדאי לעשות בחירה נבונה באשר למוסד הלימודים (למשל, מכללה מוכרת או קורס אחד על אחד מול איש מקצוע מנוסה); בדקו איזה מקום מעניק לכם ערך מוסף ומשקיע לא רק בלימוד יבש של טכניקות אלא גם בהכנה שלכם להפוך את התיאוריה למקצוע ולמסלול הצלחה.

השאר תגובה





03-6443777